Trello, cz. 2

UWAGA! Dostępna jest nowa wersja wpisu dotyczącego Trello. Znajduje się ona na nowej wersji bloga. TUTAJ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jakiś czas temu (dość dawno temu) opisałem narzędzie Trello - prywatny organizer. Obiecałem powrócić do niego i przedstawić parę dodatkowych opcji, które odkryłem przy okazji ostatniego, przydługiego posta.

Dziś trochę krócej, bo jednak a) temat nie jest tak obszerny jak początkowo sądziłem, b) siły przeznaczone na napisanie tego posta, zostały spożytkowane (stracone?) na nową szatę graficzną. Mam nadzieję, że jest choć ciut bardziej przejrzysta/przyjemna dla oka.

Wracamy do tematu - Trello, czym jest każdy wie, a jak nie wie to zapraszam do poprzedniego postu.
Dziś pora na jego ulepszacze (power-ups).

Po prawej stronie aplikacji mamy menu, a po jego rozwinięciu ukazuje się nam taki widok:
Pokrótce opiszę (przetłumaczą na polski) wszystkie z listy (polecam przeskoczenie):
  • Power-Ups - wspomniane już ulepszacze, więcej o nich za chwilę,
  • Labels - etykiety, każdemu zadaniu możemy nadać etykietę - kolor+nazwa, dzięki czemu możemy potem łatwiej się odnaleźć (odfiltrować zadania),
  • Stickers - naklejki, które przeciągamy na stworzone zadania, brak sensownego zastosowania, taki bajer - na planowaną operację serca można sobie ustawić serce - funkcjonalność zdecydowanie wizualna,
  • Filter Cards - tutaj właśnie przydają się między innymi wyżej wspomniane etykiety, ale szukać możemy również po słowach kluczowych zawartych w zadaniach, składowych zadań itp.
  • Archiwed Items - tutaj znajdują się wszelkie stare zadania, które zdjęliśmy już z tablicy,
  • Change Background - zmiana tła,
  • Email-to-board Setting - ustawienia email'a tablicowego - wysyłamy odpowiednio sformatowanego maila i otrzymujemy na tablicę nowe zadanie - bez wchodzenia na stronę aplikacji,
  • Subscribe - powiadamianie o wszelkich zmianach na tablicy,
  • Copy Board - skopiowanie całej tablicy, łącznie z zadaniami, etykietami itp.
  • Share, Print, and Export - opcje drukowania, link do tablicy oraz eksport tablicy do formatów JSON oraz CSV,
  • Additional Settings - zmiana ustawień grupy uprawnionej do oglądania/zmieniania tablicy, wysyłanie zaproszeń do tych grup, itp.
  • Close Board - zamknięcie tablicy - nie będzie ona już widziana z poziomu tablic, ale można w każdej chwili ja przywrócić - otworzyć na nowo.
Powrót do tematu. Okienko z polepszaczami wygląda tak:

Nie za dużo, trzy opcje: głosowanie, starzenie się kartek i kalendarz. Starzenie się kartek jest dodatkowym "bajerem" graficznym - poprzez wygląd kartek, pokazuje jak dawno nie były one ruszane. Im dłużej - tym mniej widoczna/ bardziej zniszczona kartka.
Głosowanie - powodu dla którego istnieje ta funkcja nie znam, ale ot, jakby się komuś chciało, to może wśród grupy posiadającej tablicę zarządzić głosowanie. Jeszcze przeżyłbym to bez zbędnego komentarza, gdyby wyglądało to jak np. na facebooku, ale nie. Tu możemy głosować jedynie na zadania. Żadnego wyboru. Albo dajesz łapkę w górę zadaniu, albo nie. Ot taki wyraz głębokiego szacunku dla jego twórcy. Możemy na siłę dorabiać temu uzasadnienie - np. że im więcej "lajków", tym większy priorytet ma zadanie, ale wg mnie już lepszym systemem jest nadawanie tym zadaniom etykiet w tym celu. No nic. Jak ktoś zechce to skorzysta.
Ostatnim i chyba jedynym powodem tego posta jest opcja kalendarza. I co tu się dużo rozdrabniać. Generujemy link do kalendarza, wklejamy do dowolnego obserwera kalendarzy (np. google calendar) i od tej pory mamy system powiadomień jaki lubimy (ja dostaję pop-upy, sms-y i alarmy - tak żeby na pewno nie przegapić zadania :) )
Jedyne co wystarczy zrobić to w zadaniach ustawić deadline zadania:
I tutaj kończy się, najnudniejszy chyba post jaki do tej pory poczyniłem.
A poczyniłem go głównie po to, aby się pochwalić nowym designem.
Ale nie pochwalę się nim przy okazji tego postu, bo post bez polotu. Jak i te funkcjonalności...

Myliłem się pisząc ostatnim razem, że będzie o czym pisać...

A jeśli dotrwałeś dotąd drogi czytelniku to zazdroszczę, bo ja sam ledwo co tutaj dotrwałem. Czekam na lepsze czasy. Lepszy temat.

Póki co czytam Getting Things Done polecone przez Pawła, więc jak skończę pewnie zapragnę podzielić się paroma spostrzeżeniami. A póki co czeka tyle nieskończonych zadań... Priorytet - skleić materiał na płytę, która da mi sławę i bogactwo. Dwa - skończyć dawno temu porzucone opowiadanie - sława i bogactwo ponownie. Trzy - co mnie to obchodzi skoro będę już sławny i bogaty, będę wtedy robił na co będę miał ochotę.







4 komentarze:

  1. No właśnie, w TRELLO są deadline'y a chyba nie da się ustawić wydarzenia kilkudniowego (żeby jak w kalendarzu google zaznaczyć, że najbliższe 3 dni ślęczę nad jednym długim zadaniem). Czy może się da?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie. Ale do tego też nie służy Trello.
    Dzięki Trello możesz sobie określić priorytety zadań i ustawić datę na kiedy musisz to skończyć. To jak długo masz zamiar to robić to zupełnie inna sprawa. Powiedzmy, że Trello jest takim pośrednikiem między Tobą, a klientem (gdzie klientem może być nawet Twoje sumienie). Dla klienta liczy się tylko odpowiedź na pytanie "Kiedy będzie". To jak długo będziesz robić zależy od Ciebie (Trello tylko pomaga Ci pamiętać)

    A odpowiadając na pytanie: Nie, nie da się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry!
    A jak powinna wyglądać synchronizacja kalendarzy po zmianach? Czy wszystko powinno być widoczne w kalendarzu Google zaraz po wprowadzeniu zmiany w Trello? Mam zsynchronizowane 3 tablice, wszystkie notatki wyświetlają się w kalendarzu Google, ale... po wprowadzeniu zmiany w Trello (np. zmiana daty czy godziny jakiejś karty) w kalendarzu Google nic się nie zmienia. Jak to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałem, szukałem, ale nie znalazłem. Jedyne co przychodzi mi na myśl to to, że Google nie odświeża na bieżąco tego co zmienia Trello.
      Z jednej strony ma to trochę sens, bo google śledziło każdą zmianę choćby co sekundę, to proszę wyobrazić sobie ile takich zewnętrznych kalendarzy posiadają użytkownicy. Pewnie sparaliżowałoby to sieć.

      Przekopałem się przez kilka źródeł i jedyna sensowna informacja którą znalazłem to taka, że odświerzenie kalendarza następuje po ok. 6-24 godzinach i jeśli takowe nie nastąpi po tym czasie - należy zgłosić się do nich.
      Źródło: https://webapps.stackexchange.com/questions/6313/how-often-does-google-calendar-update-its-other-calendar-feeds

      Usuń